خدمات تخصصی و زیرساخت کتابخانه مرکزی

تعداد بازدید:۵۹

 

مخزن باز

مخزن کتابخانه مرکزی به‌صورت مخزن باز طراحی شده است، و مراجعان می‌توانند به‌طور مستقیم به قفسه‌های کتاب دسترسی داشته باشند و منابع مورد نیاز خود را بدون واسطه انتخاب کنند. این ویژگی امکان جستجو و بررسی کتاب‌ها را در محیطی آزاد و راحت فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با مشاهده و مقایسه منابع، بهترین گزینه را برای مطالعه انتخاب کنند.

      

مشاوره اطلاعاتی:

کتابخانه مرکزی دارای بخش مشاوره اطلاعاتی می باشد که در زمینه جستجوی مقالات، نحوه استفاده از پایگاه های اطلاعاتی، تهیه و بازیابی منابع کتابخانه و راهنمای نگارش پایان­ نامه(EndNote، Word ، PowerPoint) به مراجعین ارائه خدمات می نماید.

بخش مشاوره اطلاعاتی

 سالن مطالعه فعال

ساعات کار سالن‌های مطالعه: ساعت ۶ الی ۱۸ 

1538040105-dsc03100.jpg     

کافه کتاب 

کافه کتاب در طبقه همکف کتابخانه مرکزی قرار دارد. در این مکان، مجموعه‌ای از کتاب‌ها جهت استفاده علاقه‌مندان قرار داده شده است تا بتوانند در محیطی آرام، همراه با نوشیدنی‌ گرم، به مطالعه بپردازند و از ترکیب فرهنگ کتاب‌خوانی و فضای صمیمی کافه لذت ببرند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی در کتابخانه

در سال ۱۴۰۳، توسط کتابخانه مرکزی هشت کارگاه آموزشی برگزار گردید. چهار کارگاه به موضوع کتابداری اختصاص داشت و ویژه کارکنان و کارشناسان کتابخانه‌ها بود. چهار کارگاه دیگر نیز با محوریت آموزش نحوه جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی برگزار شد.

لینک جزییات کارگاه‌ها

سیستمهای کامپیوتری فعال و تجهیزات جانبی آموزشی

 سالن آموزش منابع الکترونیکی دارای ۲۵ دستگاه کامپیوتر و تجهیزات و خدمات جانبی شامل ۲ دستگاه پروژکتور، پرینتر،  اسکنر، دستگاه کپی، اسپیکر و پرده نمایش بوده و علاوه بر آن۲۰ دستگاه کامپیوتر نیز در  سایت کتابخانه، واقع در طبقه اول کتابخانه جهت استفاده مراجعان وجود دارد.

        1538039870-dsc03097.jpg

آخرین ویرایش۱۹ خرداد ۱۴۰۴